- შეფასება ესგ-ის მიხედვით.
- განმავითარებელი შეფასების რუბრიკები საკლასო და საშინაო დავალებებისათვის, შემაჯამებელი სამუშაოებისათვის.
- განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკები საკლასო და საშინაო დავალებებისათვის, შემაჯამებელი სამუშაოებისათვის.
Ø მოსწავლეთა
შეფასების მთავარი მიზანია სწავლა-სწავლების ხარისხის მართვა.
Ø შეფასება
არის სწავლა-სწავლების განუყოფელი ნაწილი.
Ø შეფასების
პროცესში მოსწავლე განიხილება ცნობისმოყვარე, საკუთარი ინტერესების, ხასიათისა და გამოცდილებების
მქონე ინდივიდად, რომელსაც უნდა ჰქონდეს მრავალფეროვანი არეალი მოქმედებისა და უკუკავშირისთვის.
Ø შეფასების
ძირითადი ამოცანებია:
ა) მოსწავლეთა მიღწევების დიაგნოსტირება
მისი სწავლის პროცესის გასაუმჯობესებლად.
ბ) მოსწავლეთა მიღწევების/სწავლის პროგრესის
ამსახველი პროფილის შექმნა;
გ) მონაცემების შექმნა მტკიცებულებებზე
დაფუძნებული გადაწყვეტილებების მისაღებად სასწავლო პროცესის ხარისხის გაუმჯობესების
მიზნით.
Ø შეფასება
შეიძლება იყოს განმავითარებელი და განმსაზღვრელი.
Ø განმავითარებელი
შეფასება აჩვენებს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას/პროგრესს.
Ø ქნის
მხარდაჭერის მექანიზმს თითოეული მოსწავლის პიროვნული პოტენციალის რეალიზებისთვის.მოსწავლე
განმავიტარებელი შეფასების აქტიური მონაწილეა და ჩართულია სეფასებისტვის რელევანტური
ინფორმაციის მოპოვებისა და დამუსავების პროცესში.
Ø განმსაზღვრელი
შეფასება ადგენს მოსწავლის მიღწევის დანეს საგნობრივი სასწავლო გეგმის შედეგაებთან მიმართებით.
Ø განმსაზღვრელი
შეფასება უნდა ემსახურებოდეს მოსწავლის პოზიტიური ტვითშეფასების ცამოყალიბებას. განმსაზღვრელი
შეფასების კომპონენტებს ადგენს თავად სკოლა.
Ø სასკოლო
შეფასების ფორმატში მოსწავლეთა აკადემიური მიღწევები ფასდება ათქულიანი სისტემით ხუთი
დონის მიხედვით.
ქულები |
შეფასების დონეები |
შეფასების დონეების აღწერა |
10 |
მაღალი |
მოსწავლე საგნობრივ საკითხზე/საკითხებზე მსჯელობს
ბაზისურ ცნებებზე დაფუძნებით; დამოუკიდებლად ჭრის სასწავლო ამოცანებს. |
9 |
||
8 |
საშუალოზე მაღალი |
ცბაზისურ ცნებებზე დაფუძნებით, თუმცა უჭირს საკითხის
სინაარსის გამოყენება სასწავლო ამოცანების
განსხორციელებლ;ად.
|
7 |
||
6 |
საშუალო |
მოსწავლე მსჯელობს საგნობრივ საკითხზე/საკითხებზე,
თუმცა აქვს ხარვეზები სასწავლო ამოცანების განხორციელებისა და ბაზისური ცნებების
მიმართულებით. |
5 |
||
4 |
დაბალი |
მოსწავლის მსჯელობა საგნობრივ საკითხებთან დაკავსირებით
ზედაპირული და არარსობრივია. |
3 |
||
2 |
||
1 |
შემაჯამებელი (განმავითარებელი და განმსაზღვრელი) შეფასება.
შემაჯამებელი შეფასება
უნდა ზომავდეს, რამდენად ფლობს ან/და რამდენად ფუნქციურად იყენებს მოსწავლე სამიზნე
ცნებებს. ცნებების დაუფლების ხარისხის შესაფასებლად გამოიყენება ე.წ. სოლო ტაქსონომია
(დაკვირვებადი სასწავლო შედეგების სტრუქტურის ტაქსონომია - ინგლ. SOLO - Structure
of Observed Learning Outcomes),
რომელიც წარმოადგენს
პლატფორმას შეფასების კრიტერიუმების შესამუშავებლად. სოლო ტაქსონომია ზომავს მოსწავლეთა
მიღწევებს 5 დონის მიხედვით. ეს დონეებია:
SOLO1: პრე-სტრუქტურული
დონე მოსწავლეს საერთოდ ვერ გაუაზრებია საკითხი, იყენებს შეუსაბამო, არარელევანტურ
ინფორმაციას ან/და საერთოდ აცდენილია საკითხს.
SOLO 2: უნისტრუქტურული
დონე
მოსწავლეს შეუძლია მხოლოდ
ერთი ასპექტის განხილვა და მარტივი, აშკარა/ცხადი
კავშირების დამყარება.
მოსწავლეს შეუძლია ტერმინოლოგიის გამოყენება, ზეპირად
გადმოცემა (გახსენება),
მარტივი ინსტრუქციების/ალგორითმების შესრულება;
პარაფრაზირება, ამოცნობა,
დასახელება ან დათვლა.
SOLO 3: მულტისტრუქტურული
დონე
მოსწავლეს შეუძლია რამდენიმე
ასპექტის განხილვა განცალკევებულად, ერთმანეთთან კავშირის გარეშე. მას შეუძლია ჩამოთვლა,
აღწერა, კლასიფიცირება, კომბინირება; მეთოდების, სტრუქტურის გამოყენება; პროცედურების
შესრულება, სხვ.
SOLO 4: მიმართებითი
დონე
მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს
კავშირი რამდენიმე ასპექტს შორის, აგრეთვე ისიც, თუ როგორ ერგება/შეეხამება ეს ასპექტები
ერთმანეთს და ქმნის მთელს, მთლიანობას. მისი ნააზრევი დასტრუქტურებულია და ამგვარად,
მოსწავლეს აქვს იმის უნარი, რომ შეადაროს, დააკავშიროს, გააანალიზოს, გამოიყენოს თეორია,
ახსნას საკითხი მიზეზებისა და შედეგების კუთხით.
SOLO 5: გაფართოებული
აბსტრაქტული დონე
მოსწავლეს შეუძლია სტრუქტურის
განზოგადება მოცემულის/შეთავაზებულის მიღმა, სტრუქტურის აღქმა მრავალი სხვადასხვა კუთხიდან/თვალთახედვით
და იდეების გადატანა ახალ სფეროში. მას შეუძლია განზოგადება, ჰიპოთეზის წამოყენება,
კრიტიკა ან თეორიის ჩამოყალიბება.
კომპლექსური დავალება ,,საფასური თუ გერბი"
VIII კლასი
შეფასების რუბრიკა |
||
სამიზნე ცნება |
სამიზნე ცნებასთან
დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები |
სამიზნე ცნებასთან
დაკავშირებული შეფასების კრიტერიუმები
|
მათემატიკური მოდელი |
1.
მათემატიკური
მოდელი რეალურ ცხოვრებაში მიმდინარე მოვლენებს აღწერს მათემატიკური ცნებების, ობიექტების
და ენის გამოყენებით. 2.
მათემატიკური
მოდელი გამოიყენება რეალური პროცესების აღსაწერად,
ასახსნელად, პროგნოზირებისათვის და პრობლემის
გადაჭრისთვის. 3.
მათემატიკურ
ამოცანებში, საბუნებისმეტყველო ან ყოფითი მოვლენების შესწავლისას შესაძლებელია რიცხვებს
შორის, სიდიდეებს შორის, საგნებსა და საგნების ატრიბუტებს შორის კანონზომიერების
ამოცნობა, აღწერა და გაგრძელება 4.
ყოველდღიურ
ცხოვრებაში ხშირად გვიწევს მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების გარკვევა და ახსნა; ვარაუდის გამოთქმა და შემდეგ მის მართებულობაზე
მსჯელობა, პროცესში აუცილებელია საკითხთან დაკავშირებული მათემატიკური არგუმენტების
და მტკიცებულებების წარმოდგენა, მსჯელობით მიღებული დასკვნების დასაბუთება ან უარყოფა.
|
მოსწავლეს შეუძლია:
·
დაგეგმოს შემთხვევით ექსპერიმენტი და ჩაატაროს ცდები; ·
მონაცემები წარმოადგინოს ცხრილებისა და დიაგრამების სახით; ·
ცდაზე მოპოვებული მანაცემების გაანალიზების საფუძველზე
დაადგინოს კავშირი ფაედობით სიხშირესა და ალბათობას შორის;
·
შეადგინოს შესაბამისი
მათემატიკური მოდელი ხდომილობის ალბათობის
გამოსათვლელად |
კანონზომიერება |
მოსწავლეს შეუძლია: ·
გამოიყენოს ალბათობის თვისებები და ფორმულები ხდომილობათა
ალბათობის გამოსათვლელად; ·
ვარიანტების
დათვლის ხერხის გამოყენებით ხდომილობის ალბათობის გამოთვლა;
|
|
ლოგიკა |
მოსწავლეს შეუძლია: ·
გამოთქვას ვარაუდი ხდომილობის მოსალოდნელობის შესახებ მაონაცემთა საფუძველზე
(ფარდობითი სიხშირის მიხედვით) და ასაბუთებს ვარაუდის მართლზომიერებას. |
შეფასება |
||
მე-7 კლასი თემა: ,,პროცენტი“ |
||
სამიზნე ცნება |
სამიზნე ცნებასთან დაკავშირებული
მკვიდრი წარმოდგენები |
სამიზნე ცნებასთან დაკავშირებული
შეფასების კრიტერიუმები
|
მათემატიკური მოდელი რიცხვი, პროცენტი.
|
·
პროცენტი ნიშნავს მთელის მეასედ ნაწილს, რომელიც
შეიძლება წარმოდგენილი იყოს წილადის, ათწილადის ან პროცენტის ფორმით, რაც რეალურ
ცხოვრებაში ჩანაწერების გაკეთების, აღღიცხვის, ანგარისის და რაოდენობრივი
ანალიზის შესაძლებლობას იძლევა.
·
პროცენტისა და მასთან დაკავშირებული მოქმედებათა
ცოდნა გვეხმარება ფინანსური, სამეცნიერო და ყოველდღიური საკითხების გადაჭრაში.
პროცენტული
ცვლილება გვიჩვენებს, თუ როგორ გაიზარდა ან შემცირდა სიდიდე. ის ცვლილება
მოცემულია პროცენტებით.
·
მათემატიკურ ამოცანებში,
საბუნებისმეტყველო ან ყოფითი მოვლენების შესწავლისას შესაძლებელია რიცხვებს შორის,
სიდიდეებს შორის, საგნებსა და საგნების ატრიბუტებს შორის კანონზომიერების ამოცნობა,
აღწერა და გაგრძელება.
·
კანონზომიერების აღმოჩენა
და მათემატიკური ფორმულირება გვეხმარება პროცესის აღწერაში, დასკვნების გაკეთებასა
და სამყაროს შესწავლაში.
·
მსჯელობის ხაზის განვითარება; განზოგადებით ან დედუქციით მიღებული დასკვნების
დასაბუთება.
|
·
მოსწავლეს შეუძლია პროცენტის ცნების განსაზღვრებისა და თვისებების სწორად
ჩამოყალიბება.
·
პროცენტის ცნებისა და მისი აღნიშვნების კორექტულად და ლოგიკურად გამოყენება;
·
მათემატიკური მოდელის(პროცენტის)
გამოყენება რეალური პროცესის აღსაწერად, ასახსნელად, პროგნოზირებისა და პრობლემის
გადასაჭრელად.
|
კანონზომიერება სიდიდის პროცენტული ცვლილება
|
მოსწავლეს შეძლია ·
ნაწილის გამოხატვა ათწილადის,
წილადისა და პროცენტის სახით;
·
სიდიდის ცვლილების გამოხატვა
პროცენტულად. |
|
ლოგიკა |
მოსწავლეს შეუძლია მათემატიკური ან რეალური მოვლენის ანალიზი
ლოგიკური მსჯელობით, ვარაუდის გამოთქმა, ლოგიკური ტერმინების გამოყენებით უმარტივესი დასკვნის გამოტანა, მსჯელობის ხაზის
განვითარება. |
მოსწავლეთა შეფასება
კომპლექსური დავალება: ,,ფულის დათვლა’’
II კლასი
შეფასების რუბრიკა |
||
სამიზნე ცნება |
სამიზნე ცნებასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები |
სამიზნე ცნებასთან დაკავშირებული შეფასების კრიტერიუმები
|
მათემატიკური
მოდელი რიცხვი |
·
საგანთა ყოველ კონკრეტულ
რაოდენობას შეესაბამება კონკრეტული რიცხვი(მ.წ.1); ·
რიცხვების გამოსახვის სხვადასხვა
გზა არსებობს (მაგალითად ასო-ნიშანებით)-მათ შორის ციფრებით;(მ.წ.2); ·
განსხვავებულ რიცხვებს
აქვთ განსხვავებული სახელები და განსხვავებული აღნიშვნები(მ.წ.4); |
·
სიმბოლოებისა და თვალსაჩინო
მოდელების გამოყენებით რიცხვით სახელებსა და რაოდენობებს შორის შესაბამისობის გარკვევა. ·
რაოდენობის შესაბამისი
რიცხვით წარმოდგენა, რიცხვის ჩაწერა და წაკითხვა. |
კანონზომიერება ორნიშნა რიცხვების
ჩაწერა და წაკითხვა |
||
ლოგიკა |
ინდიკატორები |
დამწყები |
განვითარებადი |
კვალიფიციური |
ექსპერტი |
სიმბოლოებისა
და თვალსაჩინო მოდელების გამოყენებით რიცხვებს, რიცხვით სახელებსა და რაოდენობებს
შორის შესაბამისობის გარკვევა. რიცხვის ცნების გააზრება, ფლობა და გამოყენება |
დამოუკიდებლად
უჭირს სიმბოლოებისა და თვალსაჩინო მოდელების გამოყენებით რიცხვებს, რიცხვით სახელებსა
და რაოდენობებს შორის შესაბამისობის გარკვევა. |
ახერხებს
სიმბოლოებისა და თვალსაჩინო მოდელების გამოყენებით რიცხვებს, რიცხვით სახელებსა და
რაოდენობებს შორის შესაბამისობის გარკვევას. |
კარგად
ახერხებს სიმბოლოებისა და თვალსაჩინო მოდელების გამოყენებით რიცხვებს, რიცხვით სახელებსა
და რაოდენობებს შორის შესაბამისობის გარკვევას. |
ყოველთვის
კარგად ახერხებს სიმბოლოებისა და თვალსაჩინო მოდელების გამოყენებით რიცხვებს, რიცხვით
სახელებსა და რაოდენობებს შორის შესაბამისობის გარკვევას. |
ყოფითი
პრობლემის განხილვისას რაოდენობის შესაბამისი რიცხვით წარმოდგენა- რიცხვის წაკითხვა
და ჩაწერა; |
დამოუკიდებლად
უჭირს ყოფითი პრობლემის განხილვისას რაოდენობის შესაბამისი რიცხვით წარმოდგენა; დამოუკიდებლად
უჭირს რიცხვის ჩაწერა და წაკითხვა. |
დამოუკიდებლად ახერხებს
ყოფითი პრობლემის განხილვისას რაოდენობის შესაბამისი რიცხვით წარმოდგენას. ახერხებს
რიცხვის წაკითხვას, ჩაწერას. |
კარგად
შეუძლია ყოფითი პრობლემის განხილვისას რაოდენობის შესაბამისი რიცხვით წარმოდგენას,
რიცხვის ჩაწერას და წაკითხვას. |
ყოფითი
პრობლემის განხილვისას ყოველთვის კარგად შეუძლია რაოდენობის შესაბამისი რიცხვით წარმოდგენა,
რიცხვის ჩაწერას და წაკითხვას. |
განმავითარებელი შეფასება
I კლასი
მოსწავლე
ოცისის ფარგლებში ასე თუ ისე ცნობს რიცხვებს, უჭირს მათი ჩაწერა, შეკრებისა და გამოკლების ოპერაციების
შესრულება.
მოსწავლეს
ოცის ფარგლებში ცნობს რიცხვებს, ძალიან კარგად
შეუძლია მათი ჩაწერა, წაკითხვა, შედარება,
მათზე შეკრებისა და გამოკლების ოპერაციების შესრულება; ყოველთვის სწორად ცნობს ფულის
ნიშნებს და ანგარიშობს მათი გამოყენებით; განსაზღვრავს
დროს.
მოსწავლს ოცის ფარგლებში ცნობს რიცხვებს, კარგად შეუძლია მათი ჩაწერა, წაკითხვა, შედარება, მათზე შეკრებისა და
გამოკლების ოპერაციების შესრულება; ცნობს ფულის ნიშნებს და ანგარიშობს მათი გამოყენებით; განსაზღვრავს დროს.
I I კლასი
მოსწავლე
ასის ფარგლებში ასე თუ ისე ცნობს რიცხვებს, უჭირს მათი ჩაწერა, წაკითხვა, შეკრებისა და გამოკლების
ოპერაციების შესრულება.
მოსწავლეს
ასის ფარგლებში ცნობს რიცხვებს, ძალიან კარგად
შეუძლია მათი ჩაწერა, წაკითხვა, შედარება,
მათზე შეკრებისა და გამოკლების ოპერაციების შესრულება;ძალიან კარგად იცის ორნიშნა რიცხვის
ჩანაწერში თანრიგების მნიშვნელობა; ყოველთვის სწორად ცნობს ფულის ნიშნებს და ანგარიშობს
მათი გამოყენებით; განსაზღვრავს დროს.
მოსწავლს ასის ფარგლებში ცნობს რიცხვებს, კარგად შეუძლია მათი ჩაწერა, წაკითხვა, შედარება, მათზე შეკრებისა და
გამოკლების ოპერაციების შესრულება; კარგად იცის ორნიშნა რიცხვის ჩანაწერში თანრიგების
მნიშვნელობა; ცნობს ფულის ნიშნებს და ანგარიშობს მათი გამოყენებით; განსაზღვრავს დროს.
IV კლასი
მოსწავლეს ძალიან კარგად შეუძლია რიცხვების შედარება, კლასიფიკაცია და ძირითადი ართმეტიკული ოპერაციების
შესრულება; ზომის სხვადასხვა ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება; ფიგურების
იდენტიფიკაცია ; რიცხვითი გამოსახულების შემცველი
ტოლობის შედგენა და მისი გამოყენება პრობლემის გადასაჭრელად; ფლობს ინფორმაციის მოპოვებისა
და წარმოდგენის ელემენტარულ ხერხებს; შეუძლია
ყოველდღიური ცხოვრებიდან ან ბუნებეისმეტყველების დარგებიდან მომდინარე მარტივი ამოცანების
ამოხსნა
მოსწავლეს მეტწილად კარგად შეუძლია რიცხვების შედარება, კლასიფიკაცია და ძირითადი ართმეტიკული ოპერაციების
შესრულება; ზომის სხვადასხვა ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება; ფიგურების
იდენტიფიკაცია ; რიცხვითი გამოსახულების შემცველი
ტოლობის შედგენა და მისი გამოყენება პრობლემის გადასაჭრელად; ფლობს ინფორმაციის მოპოვებისა
და წარმოდგენის ელემენტარულ ხერხებს; შეუძლია
ყოველდღიური ცხოვრებიდან ან ბუნებეისმეტყველების დარგებიდან მომდინარე მარტივი ამოცანების
ამოხსნა
მოსწავლეს დამოუკიდებლად ან სხვისი დახმარებით
შეუძლია რიცხვების შედარება, კლასიფიკაცია და ძირითადი ართმეტიკული ოპერაციების
შესრულება; ზომის სხვადასხვა ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება; ფიგურების
იდენტიფიკაცია; ფლობს ინფორმაციის მოპოვებისა
და წარმოდგენის ელემენტარულ ხერხებს.
V კლასი
მოსწავლეს ძალიან კარგად შეუძლია რიცხვების კლასიფიკაცია და ძირითადი
ართმეტიკული ოპერაციების შესრულება; ზომის
ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება; ფიგურების იდენტიფიკაცია,
კლასიფიცირება და გამოსახვა; რიცხვითი და ასოითი გამოსახულების შემცველი ტოლობის შედგენა და მისი გამოყენება პრობლემის
გადასაჭრელად; შეუძლია ყოველდღიური ცხოვრებიდან
ან ბუნებეისმეტყველების დარგებიდან მომდინარე მარტივი ამოცანების ამოხსნა.
მეტწილად კარგად შეუძლია რიცხვების კლასიფიკაცია და ძირითადი ართმეტიკული ოპერაციების
შესრულება; ზომის ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება
და გამოყენება; ფიგურების იდენტიფიკაცია, კლასიფიცირება და გამოსახვა ; რიცხვითი გამოსახულების შემცველი ტოლობის შედგენა და მისი გამოყენება პრობლემის
გადასაჭრელად; შეუძლია ყოველდღიური ცხოვრებიდან
ან ბუნებეისმეტყველების დარგებიდან მომდინარე მარტივი ამოცანების ამოხსნა
მოსწავლეს დამოუკიდებლად ან სხვისი დახმარებით
შეუძლია რიცხვების შედარება, კლასიფიკაცია და ძირითადი ართმეტიკული ოპერაციების
შესრულება; ზომის სხვადასხვა ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება; ფიგურების
იდენტიფიკაცია, კლასიფიკაცია და გამოსახვა;
ფლობს ინფორმაციის მოპოვებისა და წარმოდგენის ელემენტარულ ხერხებს.
შემაჯამებლი დავალების შეფასების რუბრიკები(ჩარჩო)
შემაჯამებელი N
თემა:
ესგ-ის ინდექსი:
თარიღი:
შეფასების ზოგადი რუბრიკა:
განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკა
თემა ,,სვეტოვანი და წრიული დიაგრამები”
(მე-6 კლ)
N |
კრიტერიუმი |
1-2 ქულა |
3-4 ქულა |
5-6 ქულა |
7-8 ქულა |
9-10 ქულა |
1 |
მთელი რაოდენობის ნაწილის/პროცენტის
გამოთვლა და დიაგრამაზე შესაბამისი სექტორის კუთხის პოვნა. |
ვერ ითვლის ერთიდაიგივე ნიშნის ქვეშ
გაერთიანებული მონაცემები მთელი რაოდენობის რა ნაწილია/რამდენი პროცენტია ან/და
ვერ პოულობს წრიულ დიაგრამაზე ამ მონაცემთა შესაბამისი სექტორის გრადუსულ ზომას. |
უჭირს ერთიდაიგივე ნიშნის ქვეშ
გაერთიანებულ მონაცემთა წილის/ პროცენტული მაჩვენებლის პოვნა ან/და
წრიულ დიაგრამაზე ამ მონაცემთა შესაბამისი სექტორის გრადუსულ ზომის გამოთვლა. |
ახერხებს ერთიდაიგივე ნიშნის ქვეშ
გაერთიანებულ მონაცემთა წილის/ პროცენტული მაჩვენებლის პოვნას ან/ და
წრიულ დიაგრამაზე ამ მონაცემთა შესაბამისი სექტორის გრადუსულ ზომის გამოთვლას. |
ითვლის ერთიდაიგივე ნიშნის ქვეშ
გაერთიანებული მონაცემები მთელი რაოდენობის რა ნაწილია/რამდენი პროცენტია და
პოულობს წრიულ დიაგრამაზე ამ მონაცემთა შესაბამისი სექტორის გრადუსულ ზომას. |
ყოველთვის კარგად ითვლის ერთიდაიგივე
ნიშნის ქვეშ გაერთიანებული მონაცემები მთელი რაოდენობის რა ნაწილია/რამდენი
პროცენტია და პოულობს წრიულ დიაგრამაზე ამ მონაცემთა შესაბამისი სექტორის
გრადუსულ ზომას. |
2 |
წრიული დიაგრამის აგება სტ-ის გამოყენებით |
ვერ აგებს წრიულ დიაგრამას |
უჭირს წრიული დიაგრამის აგება |
ახერხებს წრიული დიაგრამის აგებას |
აგებს წრიულ დიაგრამას |
ყოველთვის კარგად აგებს წრიულ
დიაგრამას. |
შეფასების რუბრიკა
თემა-
,,კვადრატული უტოლობა“
კლასი - IX კლასი
კრიტერიუმები |
გასაუმჯობესებელი |
კარგი |
ძალიან კარგი |
იყენებს კვადრატული ფუნქციის თვისებებსა და გრაფიკს კვადრატული უტოლობების ამოსახსნელად |
ვერ
აგებს
გრაფიკს, ან აგებს მაგრამ ვერ ახდენს კვადრატული ფუნქციის თვისებების ინტერპრეტაციას კვადრატული უტოლობის ამოსახსნელად |
აგებს
კვადრატული ფუნქცციის გრაფიკს და ახდენს მისი თვისებების ინტერპრეტაციას კვადრატული უტოლობის ამოსახსნელად. |
ყოველთვის სათანადოდ აგებს კვადრატული ფუნქციის გრაფიკს და ახდენს ფუნქციის თვისებების ინტერპრეტაციას კვადრატული უტოლობის ამოსახსნელად. |
ჩართულობა |
სუსტად არის ჩართული თითქმის ყველა აქტივობაში. არ
მონაწილეობს ინტერაქციაში. |
კარგად არის ჩართული როგორც საერთო საკლასო, ასევე ჯგუფური მუშაობისას; მონაწილეობს ინტერაქციაში |
აქტიურად არი ჩართული როგორც საერთო საკლასო, ასევე ჯგუფურ მუშაობაში; აქტიურად მონაწილეობს ინტერაქციაში. |
კვადრატული ფუნქციის თვისებებისა და რამდენიმე კერძო უტოლობის ამოხსნის შემდეგ შეუძლია დაწეროს ზოგადი სახის კვადრატული უტოლობის ამოხსნის შემთხვევები. |
ვერ
განიხილავს კერძო შემთხვევებს, ან განიხილავს კერძო შემთხვევებს, მაგრამ ზოგად დასვნებს ვერ აკეტებს. |
ითვალისწინებს რა კვადრეატული ფუნქციის თვისებებს, განიხილავს კერძო შემთხვევებს და აკეთებს ზოგად
დასკვნებს. |
ითვალისწინებს რა კვადრეატული ფუნქციის თვისებებს, ყოველთვის კარგად განიხილავს კერძო შემთხვევებს და აკეთებს ზოგად
დასკვნებს. |
კრიტერიუმი |
კარგი |
საშუალო |
სუსტი |
შენიშვნა |
პრობლემა- რამდენად აქტუალურია |
||||
მიზანი- რამდენად კონკრეტული და მიღწევადია |
||||
განხორციელების გზები- რამდენად უზრუნველყოფს მიზნის მიღწევას, რამდენად რაციონალურია,
რამდენად რეალურია ვადები და არის თუ არა გადანაწილებული ფუნქციები ჯგუფის წევრებს
შორის |
||||
შედეგი- რამდენად რეალურია აღნიშნული შედეგის მიღწევა და რამდენად
შეესაბამება მიზანს |
||||
რესურსები- რამდენად ზუსტად არის განსაზღვრული, რა არის საჭირო პროექტით გათვალისწინებული საქმიანობისათვის |
||||
დიზაინი- რამდენად ლოგიკურად არის აგებული პროექტი (თანმიმდევრობა),ლაკონური
და მარტივი ენა |
სასწავლო რესურსის შეფსების რუბრიკა
კრიტერიუმები |
1 |
2 |
3 |
4 |
რესურსის შესაბამისობა საგანმანათლებლო მიზნებთან,
რომელიც ეფუძნება ეროვნულ სასწავლო გეგმას. |
სასწავლო რესურსი არ შეესაბამება საგანმანათლებლო
მიზნებს/ეროვნულ სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს. |
რესურსის კავშირი საგანმანათლებლო მიზნებთან /ეროვნულ სასწავლო გეგმის
მოთხოვნებთან ბუნდოვანია. |
რესურსი შეესაბამება საგანმანათლებლო მიზნებს/ეროვნულ
სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს. |
რესურსი სრულად შეესაბამება საგანმანათლებლო მიზნებს /ეროვნულ სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს. მიზნები მკაფიოდ
არის ჩამოყალიბებული.
|
სასწავლო რესურსის შესაბამისობა მოსწავლეთა ასაკობრივ თავისებურებებთან. |
არ არის გათვალისწინებული მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებები. |
მკაფიოდ არ არის განსაზღვრული მოსწავლეთა რომელი ასაკობრივი
ჯგუფისთვისაა განკუთვნილი რესურსი. |
გათვალისწინებულია მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებები. |
სრულად შეესაბამება მიზნობრივი ასაკობრივი ჯგუფის
თავისებურებები. |
სასწავლო რესურსის შინაარსობრივი გამართულობა |
რესურსი შინაარსობრივად გაუმართავია. მისი გამოყენება
შეუძლებელია სამიზნე ჯგუფის მიერ, რესურსი უსისტემოა, ქაოტურია. |
რესურსს აკლია შინაარსობრივი გამართულობა. ნაკლებად
ითვალისწინებს სამიზნე ჯგუფის ინტერესებს და საჭიროებებს. შესაზლებელია მისი გამოყენება
სასწავლო პროცესში, მაგრამ არ არის სათანადოდ ორგანიზებული. აკლია ლოგიკურობა და
თანმიმდევრულობა. |
რესურსი შინაარსობრივად გამართულია, თუმცა სრულად
არ ითვალისწინებს სამიზნე ჯგუფის ინტერესებსა და საჭიროებებს. რესურსი კარგადაა ორგანიზებული,
ჩანს კავშირი საგაკვეთილო პროცესთან ან რესურსი შინაარსობრივად
გამართულია, ითვალისწინებს სამიზნე ჯგუფის ინტერესებსა და საჭიროებებს. ჩანს კავშირი
საგაკვეთილო პროცესთან, თუმცა არ არის სათანადოდ
ორგანიზებული
|
რესურსი შინაარსობრივად გამართულია და მრავალმხრივია,
სასარგებლოა და ღირებულია სამიზნე ჯგუფისთვის. შესაძლებელია მისი ეფექტიანად გამოყენება რეალურ სიტუაციაში,
უადვილებს მომხმარებლს სასურველი სედეგის მიღწევას. რესურსი კარგად არის ორგანიზებული, ლოგიკური და თანმიმდევრულია.
|
სასწავლო რესურსის ინოვაციურობა/ ორიგინალურობა |
რესურსი არ არის ორიგინალური, არ არის აქტუალური. |
რესურსი ნაკლებად ორიგინალურია/ სხვა უკვე არსებული
რესურსის მსგავსია. |
რესურსი ნაწილობრივ ორიგინალურია/ შეიცავს ორიგინალურობის
ელემენტებს. |
რესურსი არის ახალი, უნიკალური და საინტერესო. მასსი
ცანს პიროვნული მიდგომა, ინდივიდუალური სტილი. |
სასწავლო რესურსის გამოყენების არეალი |
რესურსი არ
არის ინტერაქტიური, მისი პრაქტიკული გამოყენების არეალი ვიწროა. |
რესურსი ვერ
უზრუნველყოფს ყველა მოსწავლის ჩართვას სასწავლო პროცესში; არ უწყობს ხელს მოსწავლის
მრავალმხრივ განვითარებას. მისი გამოყენება სხვადასხვა საგანში და მრავალჯერადად
შესაძლებელია მხოლოდ მნიშვნელოვანი გადამუშავების შედეგად. |
რესურსი სრულად ვერ უზრუნველყოფს ყველა მოსწავლის
ჩართვას სასწავლო პროცესში; მცირე მოდიფიკაციის შემთხვევაში შესაძლებელია მისი გამოყენება სხვადასხვა საგანში და მრავალჯერადად.
რესურსი იძლევა 21-ე საუკუნის უნარების განვითარების
საშუალებას. |
რესურსი ინტერაქტიურია და ხელს უწყობს მოსწავლეთა
მაქსიმალურ ჩართულობას. მისი გამოყენება შესაძლებელია სხვადასხვა საგანში და მრავალჯერადად. ხელს უწყობს მოსწავლეთა მაქსიმალური უნარების განვითარებას/ რესურსი სრულად ითვალისწინებს 21-ე საუკუნის უნარების განვითარებას. |
საკლასო სამუშაოს
შეფასების რუბრიკა
შედეგები |
1-2 ქულა |
3-4 ქულა |
5-6 ქულა |
7-8 ქულა |
9-10 ქულა |
მათემატიკური ცნების ტერმინების ცოდნა |
დახმარების გარეშე ვერ აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს,ვერ მოჰყავს მაგალითები |
არასრულყოფილად აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს,უჭირს მაგალითებისა და ფორმულების დასახელება |
ძირითადად აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს, მოჰყავს ფორმულები და მაგალითები |
იცის ცნებები, მოჰყავს მაგალითები |
ყოველთვის კარგად იცის ცნებები, განმარტებები. მოჰყავს მაგალითები |
კავშირი ამოცანის მათემატიკურ გამოსახულებასა და ამოცანის ტექსტს შორის |
დახმარების გარეშე ვერ ამყარებს კავშირს მათემათიკურ გამოსახულებებსა და ამოცანის ტექსტს შორის |
არასრულყოფილია და ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანის ტექსტსა და გამოსახულებებს შორის |
ძირითადად ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანის ტექსტსა და გამოსახულებებს შორის |
ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანის ტექსტსა და გამოსახულებებს შორის, იშვიათად უშვეს შეცდომებს |
ყოველთვის ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანის ტექსტსა და გამოსახულებებს შორის. |
გამოთვლები |
გამოთვლები არ მეტყველებს ამოცანის გაგებაზე. შედეგი არაადეკვატურია |
არასრულყოფილად აკეთებს გამოთვლებს.შედეგები არასრულყოფილია |
გამოთვლები მეტნაკლებად სწორია, თუმცა შეიცავს ტექნიკურ ხარვეზებს |
გამოთვლები სწორია, თუმცა შეიცავს ტექნიკურ ხარვეზებს |
გამოთვლები სწორია, გამოყენებული აქვს გამოთვლების ოპტიმალური ხერხი |
კრიტერიუმები |
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია |
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაკოფილებელია |
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია |
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში |
ყველა წევრი არ არის ჩართული |
უმრავლესობა ჩართულია |
ყველა ჩართულია |
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი |
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს |
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს |
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს |
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა |
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას |
ნაწილობრივ მოყვებიან ინსტრუქციას |
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით |
დროის ლიმიტის დაცვა |
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში |
უმნიშვნელოდ გააცდინეს დრო |
დაიცვეს დროის ლიმიტი |
ლიდერის როლი |
ლიდერი ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას |
ლიდერი ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას |
ლიდერი ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას |
ჯგუფის მუშაობის შეფასების სქემა
კრიტერიუმები |
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია |
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაკოფილებელია |
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია |
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში |
ყველა წევრი არ არის ჩართული |
უმრავლესობა ჩართულია |
ყველა ჩართულია |
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი |
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს |
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს |
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს |
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა |
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას |
ნაწილობრივ მოყვებიან ინსტრუქციას |
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით |
დროის ლიმიტის დაცვა |
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში |
უმნიშვნელოდ გააცდინეს დრო |
დაიცვეს დროის ლიმიტი |
ლიდერის როლი |
ლიდერი ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას |
ლიდერი ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას |
ლიდერი ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას |
მათემატიკური უნარების შეფასების სქემა
აქტივობები |
1–4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
დავალების გააზრება, მათემატიკური ობიექტების წარმოდგენა |
ვერ იაზრებს დავალებებს, ვერ ახერხებს მონაცემების და საძიებელი სიდიდეების ორგანიზებას და წარმოდგენას |
ხანდახან ნაწილობრივ იაზრებს დავალებას, ამოცანის შინაარსს, ნაწილობრივ ახერხებს მონაცემთა და საძიებელ სიდიდეთა ორგანიზებას და წარმოდგენას |
ნაწილობრივ იაზრებს დავალებას, ამოცანის შინაარსს, ნაწილობრივ ახერხებს მონაცემთა და საძიებელ სიდიდეთა ორგანიზებას და წარმოდგენას |
ზოგჯერ აღიქვამს ამოცანის შინაარსს, გამიჯნავს მონაცემთა და საძიებელ სიდიდეებს,ახერხებს მათ ორგანიზებასა და წარმოდგენას |
აღიქვამს ამოცანის შინაარსს, გამიჯნავს მონაცემთა და საძიებელ სიდიდეებს,ახერხებს მათ ორგანიზებასა და წარმოდგენას |
უმეტესად კარგად აღიქვამს ამოცანის შინაარსს, გამიჯნავს მონაცემთა და საძიებელ სიდიდეებს,უმეტესად კარგად ახერხებს მათ ორგანიზებასა და წარმოდგენას |
კარგად აღიქვამს ამოცანის შინაარსს, გამიჯნავს მონაცემთა და საძიებელ სიდიდეებს, კარგად ახერხებს მათ ორგანიზებასა და წარმოდგენას |
მათემატიკური ენის ფლობა, დამხმარე რესურსების განსაზღვრა |
ვერ ახერხებს მიზნის ჩამოყალიბებას,საუბრობს მათ.ტერმინების გარეშე |
ზოგჯერ ახერხებს მიზნის ნაწილობრივ ჩამოყალიბებას, საუბრობს მათ. ტერმინების გარეშე |
ზოგჯერ ახერხებს მიზნის ჩამოყალიბებას, საუბრობს მათ. ტერმინების გარეშე |
ახერხებს მიზნის ჩამოყალიბებას, ნაწილობრივ საუბრობს მათ. ტერმინების გამოყენებით |
ახერხებს მიზნის ჩამოყალიბებას, საუბრობს მათ. ტერმინების გამოყენებით |
უმეტესად კარგად ახერხებს მიზნის ჩამოყალიბებას, უმეტესად კარგად იყენებს მათემატიკურ ტერმინები |
კარგად ახერხებს მიზნის ჩამოყალიბებას, კარგად საუბრობს მათ. ტერმინების გამოყენებით |
მათემატიკური ცნებებისა და დებულებების გამოყენება, მსჯელობა, ლოგიკურობა, არგუმენტირებულობა და დასაბუთება |
არ ესმის ცნებებისა და დებულებების არსი,ვერ ახერხებს ინტერპრეტაციას, ვერ განსაზღვრავს გამოყენების არეალს, ვერ მსჯელობს |
თითქმის არ ესმის ცნებებისა და დებულებების არსი,თითქმის ვერ ახერხებს ინტერპრეტაციას, თითქმის ვერ განსაზღვრავს გამოყენების არეალს, ვერ მსჯელობს |
შეუძლია მარტივი ცნებების და ტერმინების ნაწილობრივ ინტერპრეტაცია, ნაწილობრივ განსაზღვრავს გამოყენების არეალს,მსჯელობს დასაბუთების გარეშე |
შეუძლია მარტივი ცნებების და ტერმინების ინტერპრეტაცია, განსაზღვრავს გამოყენების არეალს,მსჯელობს დასაბუთების გარეშე |
ესმის ცნებების და ტერმინების არსი, ახდენს მათ ინტერპრეტაციას, განსაზღვრავს გამოყენების არეალს, მსჯელობს |
თითქმის კარგად ესმის ცნებების და ტერმინების არსი, თითქმის კარგად ახდენს მათ ინტერპრეტაციას, განსაზღვრავს გამოყენების არეალს,მსჯელობს და ასაბუთებს |
კარგად ესმის ცნებების და ტერმინების არსი, კარგად ახდენს მათ ინტერპრეტაციას, კარგად განსაზღვრავს გამოყენების არეალს, მსჯელობს და ასაბუთებს |
კავშირებისა და მიმართებების დადგენა, ანალიზისა და სინთეზის და პრობლემის გადაჭრის უნარი |
ვერ ადგენს კავშირებს სხვა სტრუქტურებთან,ობიექტებთან, არ აქვს ანალიზისა და სინთეზის უნარი |
თითქმის ვერ ადგენს კავშირებს სხვა სტრუქტურებთან,ობიექტებთან, არ აქვს ანალიზისა და სინთეზის უნარი |
ხანდახან ადგენს კავშირებს სხვა სტრუქტურებთან,ობიექტებთან, არ აქვს ანალიზისა და სინთეზის უნარი |
ხანდახან ადგენს კავშირებს სხვა სტრუქტურებთან,ობიექტებთან, აქვს ანალიზისა და სინთეზის სუსტად გამოხატული უნარი |
ადგენს კავშირებს სხვა სტრუქტურებთან,ობიექტებთან,ნაწილობრივ აქვს ანალიზისა და სინთეზის უნარი |
კარგად ადგენს კავშირებს სხვა სტრუქტურებთან,ობიექტებთან, აქვს ანალიზისა და სინთეზის უნარი |
თითქმის ყოველთვის ადგენს კავშირებს სხვა სტრუქტურებთან,ობიექტებთან, აქვს ანალიზისა და სინთეზის კარგი უნარი |
Комментариев нет:
Отправить комментарий